
El consell de Ministres anuncia les mesures econòmiques per el coronavirus
18/03/2020
El president de Govern, Pedro Sánchez , ha anunciat aquest dimarts la mobilització de 200.000 milions d'euros , gairebé un 20% de l'PIB, per combatre els efectes econòmics de l'epidèmia de coronavirus .
Durant la roda de premsa posterior a l' Consell de Ministres , Sánchez ha avançat que d'aquesta quantitat, "la major mobilització de recursos econòmics de la història recent d'Espanya", 117.000 milions seran "íntegrament públics" i la resta, privats. Es tracta, segons ha indicat, de "la major mobilització de recursos econòmics de la història recent d'Espanya", i suposaran un "enorme esforç" davant la magnitud i el desafiament social i econòmic. Les mesures anunciades poden resumir en cinc apartats:
1.- Línia d'avals
Una línia d'avals amb valor de fins a 100.000 milions, que permetrà mobilitzar entre 150.000 i 200.000 milions en el sistema econòmic si s'incorpora a el sector privat, així com una línia d'avals de 2.000 milions per a empreses exportadores amb mecanismes àgils i mesures per facilitar la reestructuració de crèdits a exportació agràries afectades per la sequera.
2.- Serveis socials i habitatge
El Govern destinarà 600 milions d'euros al finançament de prestacions bàsiques dels serveis socials de les comunitats autònomes i dels ens locals amb especial atenció a l'assistència sanitària de persones grans, dependents i col·lectius vulnerables. També garantirà el subministrament energètic i d'aigua i els serveis de telecomunicacions a les famílies més vulnerables com a conseqüència d'aquesta crisi.
"No deixarem ningú enrere, especialment als més vulnerables", ha assegurat el president de Govern, Pedro Sánchez, durant la roda de premsa. En concret, ha anunciat mesures en quatre àrees, una de les quals es refereix a el suport a les famílies vulnerables o que han esdevingut en una situació de vulnerabilitat com a conseqüència de l'impacte de les mesures adoptades per la crisi de l'coronavirus.
També es garantirà el dret a l'habitatge de les persones amb més dificultats i, per això, ha establert una moratòria en el pagament de les quotes de les hipoteques per als deutors hipotecaris en situació d'especial vulnerabilitat que vegin reduir els seus ingressos.
3.- Blindar les empreses
El Govern vol blindar a les empreses espanyoles per impedir que la caiguda de la seva cotització per les mesures adoptades per frenar el coronavirus els faci ser preses fàcils de companyies de fora de la Unió Europea (UE) . El president de el Govern ha detallat que en el Reial Decret aprovat aquest dimarts s'ha reforçat la normativa sobre inversions exteriors "per impedir que empreses de fora de la UE puguin fer-se amb el control d'empreses aprofitant la caiguda conjuntural de les seves accions en aquesta situació" .
4.- Expedients de Regulació d'Ocupació Temporals (ERTO)
El Govern exonerarà de el pagament de cotitzacions a aquelles empreses que, en lloc d'acomiadar treballadors, s'acullin a expedients de regulació d'ocupació temporals (ERTO) . D'aquesta manera, tots els ERTEs es consideraran realitzats per força major i tots els treballadors afectats tindran dret a cobrar l' atur encara que no compleixin amb el període de cotització mínim exigit per a això. A més, no es considerarà consumit el temps que duri la percepció d'aquesta prestació.
"Es prioritza així la suspensió de contractes i reducció de la jornada enfront dels acomiadaments", ha subratllat Sánchez, que ha fet una crida als empresaris perquè s'acullin a aquestes mesures en lloc de retallar plantilles. Sobre el teletreball, s'afegeix que s'entendrà per complerta l'obligació d'efectuar l'avaluació de riscos amb caràcter excepcional, a través d'una autoavaluació realitzada voluntàriament per la mateixa persona treballadora.
5.- 30 milions per a la investigació
El president Pedro Sánchez també ha anunciat que es destinaran 30 milions d'euros a l' Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) i l' Institut de Salut Carlos III (ISCIII) per a projectes que investiguin el desenvolupament d'una vacuna contra la coronavirus Covid-19 . Des del Govern qualifiquen com "fonamental" la investigació per a una "cura definitiva" de virus i destaquen que es dedicarà una "important quantitat de recursos" a trobar una vacuna. "Són mesures per donar suport a la investigació científica i mèdica en la recerca de la vacuna en la qual està immersa el món, i Espanya no pot romandre a l'marge", ha apuntat.
Noticies relacionades
Noticies de asesoría, de gestión, jurídicas, nuevas leyes.
Está al día y que no se te escape nada
Pindola informativa 50
Pindola informativa 50
Circular informativa novetats regulació servei domèstic
Circular informativa novetats regulació servei domèstic
- 1
- 2
- 3
- …
- 16
- Siguiente »