
La Inspecció de Treball impulsa un Pla d'Actuació per a regularitzar la situació laboral de sector d'empleades de llar
19/11/2020
El Pla s'inicia amb actuacions dirigides a comprovar les condicions salarials i de cotització a la Seguretat Social.
L'acció inspectora es centra en les persones ocupadores, oferint-los assistència tècnica i informació per actualitzar els salaris inferiors a l'SMI i les respectives quotes de les persones ocupades en aquest sistema especial
La campanya de sensibilització vol fer front a l'economia irregular a la llar, en un àmbit laboral especialment feminitzat i afectat per la precarietat
La Inspecció de Treball i Seguretat Social ha iniciat un Pla d'Actuació per a regularitzar els salaris i cotitzacions a la Seguretat Social de el sector de les empleades de la llar. La campanya inspectora i de sensibilització s'adreça a les persones ocupadores, oferint assistència tècnica i informació perquè procedeixin a la regularització dels salaris que es trobin per sota de l'Salari Mínim Interprofessional (SMI) i la correlativa regularització de les cotitzacions a la Seguretat Social .
El Pla d'Actuació de l'Organisme Autònom posa també el seu focus en la lluita contra l'economia irregular, donant prioritat a les denúncies presentades i comunicacions rebudes a la bústia de la Inspecció de Treball i Seguretat Social.
L'objectiu de la campanya és que la remuneració i, per tant, la base de cotització dels treballadors i treballadores que integren aquest sistema especial, altament feminitzat i precaritzat, s'ajusti a la quantia actualment marcada de el Salari Mínim Interprofessional (SMI): per jornada completa de 950 euros / mes en 14 pagues (1.108,33 € / mes amb prorrateig de pagues extres), i per jornada per hores el salari mínim serà de 7,43 euros / hora.
Per procedir a la regularització de salari i cotitzacions de les persones treballadores de la llar, el titular de la llar familiar haurà de comunicar a la Tresoreria General de la Seguretat Social el salari real actual des del 1 de gener de 2021, que en cap cas podrà ser inferior a l'SMI vigent.
A la pàgina web de la Inspecció de Treball i Seguretat Social ( https://www.mites.gob.es/itss/web/index.html ) es pot trobar un lloc web, amb tota la informació detallada sobre les diferents vies per regularitzar els salaris i les cotitzacions: tant a la seu electrònica de la Seguretat Social, a través de el Sistema RED (graduats socials, gestories i professionals autoritzats) o mitjançant l'enviament d'un formulari a què es pot accedir a un QR disponible a la pàgina web.
A més, la Inspecció de Treball i Seguretat Social ha iniciat la comunicació, a través de cartes, amb les persones ocupadores d'aquest sistema especial, informant-los sobre la necessitat de regularitzar i actualitzar les condicions salarials i les respectives cotitzacions de les persones empleades de la llar.
Noticias relacionadas
Noticias de asesoría, de gestión, jurídicas, nuevas leyes.
Está al día y que no se te escape nada
Pindola informativa 50
Pindola informativa 50
Circular informativa novetats regulació servei domèstic
Circular informativa novetats regulació servei domèstic
- 1
- 2
- 3
- …
- 16
- Siguiente »