20210201_11_41_09_web

La Inspecció de Treball impulsa un Pla d'Actuació per a regularitzar la situació laboral de sector d'empleades de llar

19/11/2020

El Pla s'inicia amb actuacions dirigides a comprovar les condicions salarials i de cotització a la Seguretat Social.

L'acció inspectora es centra en les persones ocupadores, oferint-los assistència tècnica i informació per actualitzar els salaris inferiors a l'SMI i les respectives quotes de les persones ocupades en aquest sistema especial

La campanya de sensibilització vol fer front a l'economia irregular a la llar, en un àmbit laboral especialment feminitzat i afectat per la precarietat

La Inspecció de Treball i Seguretat Social ha iniciat un Pla d'Actuació per a regularitzar els salaris i cotitzacions a la Seguretat Social de el sector de les empleades de la llar. La campanya inspectora i de sensibilització s'adreça a les persones ocupadores, oferint assistència tècnica i informació perquè procedeixin a la regularització dels salaris que es trobin per sota de l'Salari Mínim Interprofessional (SMI) i la correlativa regularització de les cotitzacions a la Seguretat Social .

El Pla d'Actuació de l'Organisme Autònom posa també el seu focus en la lluita contra l'economia irregular, donant prioritat a les denúncies presentades i comunicacions rebudes a la bústia de la Inspecció de Treball i Seguretat Social.

L'objectiu de la campanya és que la remuneració i, per tant, la base de cotització dels treballadors i treballadores que integren aquest sistema especial, altament feminitzat i precaritzat, s'ajusti a la quantia actualment marcada de el Salari Mínim Interprofessional (SMI): per jornada completa de 950 euros / mes en 14 pagues (1.108,33 € / mes amb prorrateig de pagues extres), i per jornada per hores el salari mínim serà de 7,43 euros / hora.

Per procedir a la regularització de salari i cotitzacions de les persones treballadores de la llar, el titular de la llar familiar haurà de comunicar a la Tresoreria General de la Seguretat Social el salari real actual des del 1 de gener de 2021, que en cap cas podrà ser inferior a l'SMI vigent.

A la pàgina web de la Inspecció de Treball i Seguretat Social ( https://www.mites.gob.es/itss/web/index.html ) es pot trobar un lloc web, amb tota la informació detallada sobre les diferents vies per regularitzar els salaris i les cotitzacions: tant a la seu electrònica de la Seguretat Social, a través de el Sistema RED (graduats socials, gestories i professionals autoritzats) o mitjançant l'enviament d'un formulari a què es pot accedir a un QR disponible a la pàgina web.

A més, la Inspecció de Treball i Seguretat Social ha iniciat la comunicació, a través de cartes, amb les persones ocupadores d'aquest sistema especial, informant-los sobre la necessitat de regularitzar i actualitzar les condicions salarials i les respectives cotitzacions de les persones empleades de la llar.

Noticias relacionadas

Noticias de asesoría, de gestión, jurídicas, nuevas leyes.
Está al día y que no se te escape nada

Empresa i Treball obre avui els ajuts del Pla de Subvencions anual 2021 per als sectors del comerç, els serveis i la moda

22 juny 2021

• Avui s’ha obert el tràmit telemàtic per sol·licitar a través de Canal Empresa les ajudesl, que es podran demanar fins el 15 de juliol
• El pla, dotat amb 8,8 milions d’euros, inclou 8 programes que incideixen en les principals necessitats del sector. Com a principals novetats, destaca la línia de foment de les Àrees de Promoció Econòmica Urbana (APEUs) i els ajuts específics al comerç en municipis amb alta dependència econòmica del turisme
• Així mateix, contempla una línia per a la transformació digital de les empreses comercials. A més, preveu un programa específic per a la reactivació i transformació de la moda catalana.

Anar segur amb el patinet

11 maig 2021

Consulta les nostres ofertes en l’assegurança de qualsevol tipus de mitjà de transport urbà

Campanya Renda 2020

9 abril 2021

A Fontboté Assessors hem obert l’agenda per la campanya de Renda 2020.

Sanció de 9.000€ per la publicació de fotografíes d’un tercer sense el seu consentiment

9 març 2021

La protecció de dades té com a objecte garantir i protegir les llibertats públiques i els drets fonamentals de les persones físiques i especialment, el seu honor i integritat personal i familiar, tal com estableix l’art. 18. 4 de la Constitució Espanyola.

8M dia Mundial de la dona

8 març 2021

Feliciats a totes les dones.

Jubilació Josep Masdeu

4 març 2021

La jubilació del Sr. Josep Masdeu

Carta a Fontboté Assessors

4 març 2021

La jubilació del Sr. Josep Masdeu

El Suprem reconeix als contribuents el dret al doble tir contra Hisenda

26 febrer 2021

La sentència, guanyada per Garrigues, permet a ciutadans i empreses sol.licitar la revisió de procediments tributaris ferms, una facultat que fins ara nomès tenia el fisc.

Nous Ajuts per treballadors autònoms

9 febrer 2021

EL D.O.G.C. de 08.02.2021 ha publicat l’ Ordre TSF/32/2021 de 5 de febrer de mesures econòmiques de suport a les persones treballadores autònomes individuals i a les persones treballadores autònomes que formin part de microempreses.

Prestació extraordinària cessament activitat autònoms

8 febrer 2021

El Reial Decret-llei 2/2021, de 26 de gener, de reforç i consolidació de les mesures socials en defensa de
l’ocupació, vigent des del 27 de gener, estableix prestacions extraordinàries de cessament d’activitat per a
diferents supòsits