20210201_11_41_09_web

La Inspecció de Treball impulsa un Pla d'Actuació per a regularitzar la situació laboral de sector d'empleades de llar

19/11/2020

El Pla s'inicia amb actuacions dirigides a comprovar les condicions salarials i de cotització a la Seguretat Social.

L'acció inspectora es centra en les persones ocupadores, oferint-los assistència tècnica i informació per actualitzar els salaris inferiors a l'SMI i les respectives quotes de les persones ocupades en aquest sistema especial

La campanya de sensibilització vol fer front a l'economia irregular a la llar, en un àmbit laboral especialment feminitzat i afectat per la precarietat

La Inspecció de Treball i Seguretat Social ha iniciat un Pla d'Actuació per a regularitzar els salaris i cotitzacions a la Seguretat Social de el sector de les empleades de la llar. La campanya inspectora i de sensibilització s'adreça a les persones ocupadores, oferint assistència tècnica i informació perquè procedeixin a la regularització dels salaris que es trobin per sota de l'Salari Mínim Interprofessional (SMI) i la correlativa regularització de les cotitzacions a la Seguretat Social .

El Pla d'Actuació de l'Organisme Autònom posa també el seu focus en la lluita contra l'economia irregular, donant prioritat a les denúncies presentades i comunicacions rebudes a la bústia de la Inspecció de Treball i Seguretat Social.

L'objectiu de la campanya és que la remuneració i, per tant, la base de cotització dels treballadors i treballadores que integren aquest sistema especial, altament feminitzat i precaritzat, s'ajusti a la quantia actualment marcada de el Salari Mínim Interprofessional (SMI): per jornada completa de 950 euros / mes en 14 pagues (1.108,33 € / mes amb prorrateig de pagues extres), i per jornada per hores el salari mínim serà de 7,43 euros / hora.

Per procedir a la regularització de salari i cotitzacions de les persones treballadores de la llar, el titular de la llar familiar haurà de comunicar a la Tresoreria General de la Seguretat Social el salari real actual des del 1 de gener de 2021, que en cap cas podrà ser inferior a l'SMI vigent.

A la pàgina web de la Inspecció de Treball i Seguretat Social ( https://www.mites.gob.es/itss/web/index.html ) es pot trobar un lloc web, amb tota la informació detallada sobre les diferents vies per regularitzar els salaris i les cotitzacions: tant a la seu electrònica de la Seguretat Social, a través de el Sistema RED (graduats socials, gestories i professionals autoritzats) o mitjançant l'enviament d'un formulari a què es pot accedir a un QR disponible a la pàgina web.

A més, la Inspecció de Treball i Seguretat Social ha iniciat la comunicació, a través de cartes, amb les persones ocupadores d'aquest sistema especial, informant-los sobre la necessitat de regularitzar i actualitzar les condicions salarials i les respectives cotitzacions de les persones empleades de la llar.

Noticias relacionadas

Noticias de asesoría, de gestión, jurídicas, nuevas leyes.
Está al día y que no se te escape nada

Ajuda de 200€ del pla anticrisi

28 juny 2022

Ajut de 200€ del pla anticrisi

Entrevista a Anna Maria Fontboté

9 juny 2022

Bo al lloguer jove

Impost sobre el luxe

7 juny 2022

Impost sobre el luxe

Pildores Informatives

1 juny 2022

Permís retribuït, Lloguer Social als okupes, Embargaments.

Visita Institucional Ajuntament de Reus a les nostres Oficines

27 maig 2022

Visita institutcional de l’Ajuntament de Reus a les nostres Oficines

Pildores Informatives

27 maig 2022

Resum Pildores Informatives

Ofertes de Treball

21 abril 2022

Ofertes de Treball aquest mes d’abril.

Campanya Renda 2021

4 abril 2022

Campanya Renta 2021

Pildores Informatives

4 abril 2022

Pildores Informatives

Complement de Maternitat/Paternitat

28 març 2022

Complement reconegut amb efectes retroactius.