yolanda-diaz-ep

Yolanda Díaz reconeix que els ERTO no són suficients per als sectors més arrasats per la pandèmia

08/02/2021

El pronòstic inicial de Govern en general i de l'Ministeri de l'Treball en particular s'està veient desvirtuat per la persistent virulència de l'impacte de la pandèmia a Espanya. Així ho ha admès aquest divendres la ministra Yolanda Díaz a l'reconèixer que els expedients de regulació temporal d'ocupació (ERTE) no seran suficients per als sectors més afectats per la crisi sanitària.

"Al nostre país estem vivint una crisi sense precedents i és cert que les previsions que teníem s'estan allargant, perquè no estem en un procés d'immunitat de la població i s'està retardant més del previst", ha indicat Díaz durant una entrevista a TVE a la que s'ha obert a tirar endavant altres ajudes per als sectors més crítics.

De manera pública, la ministra ha reconegut que tot i que els sistemes de protecció aplicats fins ara tot i que són "brutals" són insuficients per esmorteir l'impacte de la crisi sanitària en l'economia. En concret, la ministra ha esmentat el turisme, que representa "una mica més de l'12% de l'PIB d'al país", i ha plantejat obrir una reflexió amb el sector per veure com es pot ajudar conjuntament amb les comunitats autònomes.
Descarta col·lapse en el SEPE

D'altra banda, Díaz descarta que aquest problema tingui relació a la gestió dels ERTE i ha assegurat que no li consta que hi hagi col·lapse a les tramitacions, davant les queixes d'alguns treballadors per retards en els pagaments.

Segons ha assenyalat, els expedients passen primer per l'autoritat laboral competent, de manera que "fins que no arriben a el Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE)", no pot ser abonat, i ha afegit que "aquest col·lapse no és real".

Aquestes declaracions podrien servir de resposta als funcionaris de l'SEPE, que ahir van anunciar una vaga de dos dies al març davant la manca de recursos per a la tramitació dels ERTO, que al gener van ascendir a 739.000.

Font: eleconomista.es

Noticias relacionadas

Noticias de asesoría, de gestión, jurídicas, nuevas leyes.
Está al día y que no se te escape nada

Nous permisos laborals Juny 2023

13 septiembre 2023

Nous permisos laborals Juny 2023

Reconeixement a Anna Fontboté Dalmau

20 diciembre 2022

Reconeixement als 50 anys d’activitat

Pindola informativa 51 i 52

19 octubre 2022

Pindola informativa 51 i 52

Pindola informativa 50

27 septiembre 2022

Pindola informativa 50

Circular informativa novetats regulació servei domèstic

13 septiembre 2022

Circular informativa novetats regulació servei domèstic

Pindola informativa 49

7 septiembre 2022

Pindola informativa 49

Declaración de bienes al exterior

27 julio 2022

Declaración de bienes al exterior

Declaració de béns a l’exterior

27 julio 2022

Declaració de béns a l’exterior

Ajuda de 200€ del pla anticrisi

28 junio 2022

Ajut de 200€ del pla anticrisi

Ayuda de 200€ del plan anticrisis

28 junio 2022

Ayuda de 200€ del plan anticrisis